Search This Blog

Wednesday, September 2, 2015

jom kurus??

Assalamualaikum semua.. 
hari ahad haritu cek berat guna penimbang karada.. terus stress bila tengok angka dah naik 68kg.. 
dengan tinggi 167cm.. bmi yang sesuai untuk orang asia ialah 22..
iols 24 you..
ok tu kalau ikot bmi orang asia..
kalau ikot bmi standard usa.. 20-25 is normal..
so ble tak nak ikot usa standard sebab tinggi i kan ikot range usa (fefeling sangat)
aiyoooo..
tapi walau fefeling normal.. tetap tak puas hati..
sebabnya.. dengan bmi 22, berat yang sesuai ialah 61 kg uolssss

so i kena buang lagi 6 kg..

errr seram tengok angka kat bawah ni.. berhantu sungguhhhhh...

nampak tak? 67.7 kg..
huhuhuh.. nak turunkan berat jadi 55kg balik.. perasan kan?
sib baik bulanni kebetulan sangat ada promosi ESP..
apa lagi.. trus pulun diet.. 

menu diet yang disusun bulanni..

pagi: secawan ESP sebagai kick start
lunch: makan cam biasa.. tapi ambil omegaguard dan phytocols untu pecahkan lemak degil dan blok penyerapan lemak jahat dalam badan lolsss
malam: ESP plus cinchshake.. 

hahahaha..

sedikit  teaser kelebihan esp ni..

Protein mampu mengurangkan keinginan makan (nafsu makan) seseorang, dan ini bererti dapat membantu mengurangi kalori intake. Para penyelidik mengatakan bahawa protein membuat kita merasa lebih kenyang dibandingkan karbohidrat atau lemak. Pernahkah kita makan makanan berunsur karbo seperti nasi sampai kenyang, tetapi sejam kemudian sudah merasa lapar kembali? Ini merupakan efek dari makanan tinggi karbohidrat tapi rendah protein.

Tips Makanan Untuk Diet

Para penyelidik menyatakan bahawa protein dapat memacu produksi hormon yang dapat mengatasi rasa lapar. Oleh sebab itu jika seseorang meningkatkan jumlah protein yang ia makan, berat badannya dapat menurun
kita tengok kesannya lepas 3-4 bulan.. tungguuuuu

nak start diet macam saya juga?
sms/whatsapp 017-2101210
or shoot me an email suwmohamed[@]yahoo.com

1 corat-coret:

Qaseh Vee said...

semoga dapat capai target ...

You Are a Realist
You don't see the glass as half empty or half full. You see what's exactly in the glass.
You never try to make a bad situation seem better than it is...
But you also never sabotage any good things you have going on.
You are brutally honest in your assessments of situations - and this always seems to help you cope.