Search This Blog

Sunday, August 23, 2015

belajar menggunakan smartphones untuk mengambil gambar yang cantik..

Assalamualaikum.. harini saya join kelas Mini Asas Smartphone Photography Saiful Nang Academy di Bangi Sentral, Bandar Baru Bangi untuk belajar menggunakan smartphones dengan sebaik mungkin...
hehehe...
banyak ilmu yang dipelajari harini berkenaan
1. teknik pencahayaan
2. posisi gambar
3. prop yang digunakan
4. editing mode menggunakan handphone

jom layan gambar yang sempat diambil harini..

ni aktiviti kami pada pagi tadi...

dan hasil pembelajaran dan editing... tengok gambar-gambar kat bawah ni heee
haa kemain lagi.. nak amek gambar 

susun atur yang betul... 


posing sket.. kikiki
ha ni la tempat belajar nya...
ok lagi sekali....

 haaaa.. nila hasil akhir.. tapi wording tu kena ejas lagi sebab tak cantik sangat.. nanti lepasni gambar yang letak sume harusla cun cun (perasan sangat!!)

keyword dia kenala rajin-rajin godek...
hehehe..

xoxo



5 corat-coret:

Nadiah Suhaidi said...

Bestnya! Memang minat fotografi ni

sue mohamed said...

aah.. best kan? nak nak sbb guna bahan yg ada ditangan

Mummydearie said...

Saya ni minat tapi malas, boleh? Memang tak pandai mana ambil gambar. Tangan ketar aje maklumlah dah kertu katanya...

tiga lalat said...

wahh meriahnyer ade kelas fotografi tuu ;p

sue mohamed said...

hihihi.. xpe ketar ygpnting leh edit

You Are a Realist
You don't see the glass as half empty or half full. You see what's exactly in the glass.
You never try to make a bad situation seem better than it is...
But you also never sabotage any good things you have going on.
You are brutally honest in your assessments of situations - and this always seems to help you cope.