Search This Blog

Wednesday, March 13, 2013

Untuk cantik 10 tahun akan datang, ia bermula dari hari ini

 Assalamualaikum semua..
harini mood feeling-feeling cantik..so jom kawan2. teruja saya baca entry ini di blog Kak N... 

Terus bersemangat jadi rajin mkn vitamin.. hehe.. Mari baca dan renungkan...
______________________________________________________________________
Masa saya jadi guru tuisyen di rumah dulu, saya ada seorang pelajar perempuan yang mana saya suka melihat wajah emaknya. Wajah mak pelajar perempuan saya ni memang cantik dan paling suka saya tengok ialah beliau nampak muda. Bila berjalan dengan suaminya, orang pasti akan dapat lihat dengan sangat ketara seolah2 pasangan lelaki tadi wanita yang berusia awal 30 an sedangkan kedua-dua pasangan ini telah berumur 50 an ditambah suaminya telah pencen.

Saya menjadikan wanita itu sebagai satu sumber inspirasi untuk saya pastikan yang saya perlu menjaga diri dan kecantikan diri sebelum berumur 40 an nanti. Mana tidaknya, rata-rata wanita menyedari kepentingan kecantikan selepas ditegur oleh suami yang mukanya kelihatan tua atau melihat wajah kawan-kawan se umurnya nampak lebih muda.

Mak saya dulu sendiri berpesan, sebagai isteri walau hanya duduk di rumah dan tidak bekerja, wajib pastikan dirinya sentiasa cantik, badan yang menawan. Mak dah tanamkan dalam minda saya sejak kecil lagi. Oleh kerana itu lah saya amalkan supplement walau dah tidak menyusu.
Alhamdulillah kini hampir semua adik beradik saya amalkan Shaklee sebagai makanan tambahan.Setiap orang mempunyai kekangan tersendiri maka pilihan untuk amik supplement atau tidak bergantung pada cara hidup masing-masing dan hanya kita yang tahu menilai diri kita.

Jika anda merasakan payudara mula kendur, amalkan ESP danVit C
Jika anda merasakan badan anda gempal dan membesar, amalkan Lecithin dan alfalfa
Jika anda sering keletihan amalkan Ostematrix
Jika anda mahu kelihatan cantik dan menawan, amalkan GLA dan Vitamin E.
Jika anda seorang isteri yang mahu kelihatan hebat didepan suami anda, pastikan anda sentiasa cantik dan muda :)


Saya tahu ramai yang masih mengganggap supplement itu sesuatu yang membazir....tetapi orang tak sedar kos mencegah lebih murah dari kos merawat.

Percayalah untuk cantik lagi pada 10 tahun yang akan datang, ia bermula dari hari ini :)


____________________________________________________________________

Apakata cuba dapatkan set optimum iaitu bcompleks, vitamin c dan vitalea sebagai permulaan?
Jika anda konsisten, akan melihat kesannya dalam 21 hari.

tapi jangan pula rasa wajib kena amek supplement.. kalo anda boleh dapat sumber2 vitamin dari bahan semulajadi..yakni anda memang penggemar buah-buahan, makan makanan seimbang ikot piramid makanan.. dah tak perlu amek supplement.. its good enough dah..

cume kalo anda jenis yg macam saya.. jarang nak jumpe makan makanan seimbang..buah tu makan tapi jarang-jarang..hari2 asek makan menu sama je.. itu memang saya sarankan amek supplement. well only you know how you life is kan?
 
So kepada sesiapa yang berminat, boleh email kepada saya di suwmohamed@yahoo.com atau sms kan kepada saya 017-2101210 untuk konsultasi percuma apabila membuat belian dari blog ini.


* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

0 corat-coret:

You Are a Realist
You don't see the glass as half empty or half full. You see what's exactly in the glass.
You never try to make a bad situation seem better than it is...
But you also never sabotage any good things you have going on.
You are brutally honest in your assessments of situations - and this always seems to help you cope.