Search This Blog

Monday, May 18, 2009

mimpi dan tidur

aku sekarangni kalau tido mesti bermimpi..
kalo tak bermimpi..tido terkejut2..
knape ek?
orang kate kita bermimpi sebab terlalu fikir pasal sesuatu benda..
masalahnya aku bermimpi benda yang aku tak fikir pon..

contohnye tetibe aku mimpi pegi tempah baju..
lepastu tetibe je aku mimpi pegi kat tempat-tempat aku tak penah pegi..
tapi aku tak fikir langsung pon pasal mende tu sebelum tido..
memang mimpi tu bukan mimpi yang teruk2..takde la mimpi kena kejar ngan hantu ker, kena kejar ngan anjing ke..
tapi..mende tu memberi kesan kepada kualiti tido aku..

dan kesannya..
bile siang, aku rase penat sangat..
tengahari je rase ngantuk giler..
kalo tido tengahari pon leh mimpi tu..
tak paham btol..
something wrong ker?

6 corat-coret:

AfiQ said...

ermm sye penah kne gak tuh....
tpi stil xtau poncanyer...

Khas Lysha said...

hmmm misteri jugak ni..

*tetiba teringat mimpi cukur bulu kening.. buruk giler.. pagi2 bgn terus tgk cermin nak repair balik kening tu,.. sekali tgk xde pape,.. mmg x pernah cukur pon bulu kening.. betol pyer real la mimpi tu..

timah said...

i blame it all on hormones...hahaha

YanDarwisy said...

kita kalau mimpi pelik2..x mau ingat. nanti satu hari x bleh buat keje!

nani dakgilachoc said...

org kata mimpi mainan tidur je...takpe selagi bukan mimpi yg teruk2 takper kan..:p

Leenoh said...

Salam.
Agaknya badan kurang sihat, buat senaman dan banyakkan minum air.

You Are a Realist
You don't see the glass as half empty or half full. You see what's exactly in the glass.
You never try to make a bad situation seem better than it is...
But you also never sabotage any good things you have going on.
You are brutally honest in your assessments of situations - and this always seems to help you cope.