Search This Blog

Thursday, January 24, 2008

first impression..

sepanjang 25 taun ni..pelbagai tanggapan yg ku terima bile pertama kali berjumpa/ bercakap dengan org yg baru di kenali..or bile masuk tpt keje baru

antara yg dorang ckp bile 1st time dorang tgk/deal wit me..
1) mempunyai muka yang garang (sebab mata yg runcing cam jepon dorang kate)
2) nmpak sombong
3) jarang senyum
4) menonong
5) rupe cam tak memerlukan kawan


beberapa inisiatif yg kulakukan untuk meng improvekan diriku..

utk reason no1..nothing la yg ble kulakukan sebab mmg mata dah cmtu..takkan nk gi wat plastic surgery lak kan.ape yang ble kulakukan ialah pastikan dpt tido yg cukup sebab kalo taak cukup tido..makin kecik la matanyer..

no2..well, this one pon nothing much yg ku ble buat..tp cube utk menjadi seramah yg mungkin n cover ngan senyum..:)

no3..sekarang ni tgh jalan pon senyum, tgh drive pon senyum, ngadap laptop pon senyum, mase tido pon senyum(yg ni housemate yg cakap ler)

no4..menonong? sebab tak knal org.for sure la menonong jek.takkan nk gi lepak wat mcm dah lame knal..pi gosip sekali.tak ke nmpak pelik tu..

no5..did i?hmm, mane ade org tak perlu kawan

4 corat-coret:

hadi said...

My first impression on u...hmmm. No.6, follow by No.2 and no.1..

suwaibah said...

is it?heheh

timah said...

mane ade no.6.....korang ade no.6 yang rahsie ke....

suwaibah said...

ade smlm..tapi dah delete arini..heheh, utk sebab2 tertentu

You Are a Realist
You don't see the glass as half empty or half full. You see what's exactly in the glass.
You never try to make a bad situation seem better than it is...
But you also never sabotage any good things you have going on.
You are brutally honest in your assessments of situations - and this always seems to help you cope.