Search This Blog

Loading...

Thursday, December 1, 2016

Posing semasa mengambil gambar kahwin

Assalamualaikum semua.. harini nak share,. 
yela.. musim cuti sekolah ni musim orang kahwin kan? 
haa ni antara tips nak jadikan gambar korang lawa.. 
yela kahwin sekali je kan seumur hidup (insha Allah)..,

ok.. ni ha pose yang patut dielakkan dan posing yang digalakkan..

ok.. selamat beramal ye :)









Sunday, December 27, 2015

atasi ekzema, berat badan berlebihan, rambut dan kuku tak sihat dengan Shaklee

Assalamualaikum.. 
harini nak share tentang pentingnya EPA dalam badan kita.. 
sebelum tu jom kita cek tanda- tanda kekurangan EPA/EFA dalam badan..

11 Tanda diet anda kekurangan Asid Lemak Penting / Essential Fatty Acids(EFA)

1. kulit kering, berjerawat, eczema, psoriasis
2. sembelit
3. naik berat badan
4. kurang bertenaga
5. rambut gugur dan rosak
6. kuku yang tidak cantik
7. depresi
8. sukar tidur
9. Tahap imun rendah
10. keradangan
11. rendah upaya seks

Jika anda mengalami simptom di atas, anda mungkin kekurangan EFAs yang terdiri dari Omega 3 dan Omega 6. 
-----------

Essential Fatty Acids (EFA) - ASID LEMAK PENTING

Ia dia panggil PENTING kerana tubuh kita amat memerlukan mereka untuk berfungsi. Akan tetapi tubuh kita tak mampu menghasilkannnya sendiri. Kepentingannya sangat besar walau kalau kita dah buang semua diet yang buruk, pun kita masih memerlukan EFA. 

Tambahkan Omega 3 (yg penuh EPA, DHA dan ALA) dari OMEGA GUARD dan juga GLA Complex (yang kaya Omega 6). 

Omega 3 selalu terdapat dalam ikan, dan kekacang tetapi jika makan ikan sahaja pun kita terdedah kepada pencemaran yang merendahkan kualiti Omega 3 nya. Maka supplement berkualiti tinggi adalah jalan terbaik (Omega Guard)



Omega 6 pula banyak terdapat dalam bunga- bungaan seperti bunga matahari, english primrose, selalu digunakan dalam masakan pasta..tetapi kalau terdedah kepada cahaya matahari boleh menyebabkan toxic. cara terbaik adalah mengambil supplement berkualiti tinggi seperti GLA Complex.


Hubungi saya 017-2101210 atau email suwmohamed@yahoo.com

Saturday, December 26, 2015

cantik berseri dengan kolagen shaklee

Assalamualaikum...
Selalu org bercakap mengenai kolagen yg dikaitkan dgn penjagaan kecantikan kulit..Tapi tahukah anda apakah yg dimaksudkan dgn KOLAGEN??

Kolagen adalah protein utama pada tisu penghubung dalam mamalia dan merupakan salah satu protein yang panjang di samping struktur fibrous protein yang berbeza daripada protein globul (enzim). Terdapat lebih daripada 25 jenis kolagen wujud dalam badan secara semulajadi.

Kolagen memainkan peranannya dalam kesihatan penjagaan kulit, otot, tulang, rawan, urat, rambut, kuku dan gigi. Rantaian kolagen yang kuat yang juga dikenali sebagai fiber kolagen merupakan komponen utama pada matrik ekstraselular yang mengukuhkan tisu serta struktur sel. Kolagen merupakan komponen utama dan fascia, cartilage, ligamen, tendon tulang serta kulit. Dengan adanya lapisan keratin yang lembut, ia membantu dalam menguatkan struktur lapisan kulit di samping elastisiti kulit. Selain itu, kolagen juga membantu dalam menguatkan saluran darah serta memainkan peranannya dalam membentuk tisu tubuh.

Secara semulajadi, ia memerangkap kelembapan dan untuk keanjalan kulit.

Seringkali kolagen dikaitkan dengan kesihatan kulit manusia. Ia bersama-sama keratin menjadikan kulit kuat dan anjal. Kolagen menjadi kurang dengan bertambahnya usia. Kulit menjadi berkedut. Oleh itu, tidak hairanlah sekiranya ramai yang mencari-cari sumber dalam usaha menangani kesan ketara penuaan pada kulit. Selain itu, kolagen diperlukan dalam hal perubatan, turut dijual sebagai suplemen bagi melancarkan pergerakan sendi. Kadang-kadang digunakan dalam merawat dan mengubat kes-kes melecur yang serius. Bagi merawat kes melecur, ia digunakan bagi mencipta ganti kulit palsu.

Salah satu fungsi kolagen adalah merawat luka pada kulit. Ia merangsang platelet darah agar cepat membeku dan membentuk selapisan bagi melindungi luka.Ia merangsang platelet darah agar cepat membeku dan membentuk selapisan bagi melindungi luka.Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun.Kesan penurangannya mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.

Vitamin C dan E Untuk Pembentukan Kolagen

Bahan2 semulajadi yang mengandungi vitamin E dan C amat baik untuk kulit.Ia berfungsi didalam pembentukan kolagen. Kolagen menghasilkan protein untuk proses pembaharuan kulit. Vitamin C dan E juga ialah sebagai bahan antioksidan yang melindungi daripada radikal bebas dan melawan oksida yang menyebabkan penuaan.Vitamin C diperolehi melalui buah-buahan seperti lemon, kiwi, jambu, mangga dan betik. Vitamin E pula diperolehi daripada kekacang dan aprikot amnya.. 

KESAN KOLAGEN KE ATAS BADAN
- memelihara ketegangan dan keanjalan kulit
- memelihara kelembapan kulit
- menyokong baikpulih tisu dari kecederaan otot dan tulang
- menguatkan otot dan tulang
- membantu hati dalam proses detoksifikasi(buang toksin)
- memelihara kelenturan sendi
- mengurangkan keradangan (inflammation)
- memberi tenaga
- membantu pola tidur
- memulihkan penyakit saraf dengan membina semula lapisan protin pada saraf
 
Kolagen mula merosot pada umur 20 tahun

TANDA-TANDA KEHILANGAN KOLAGEN 


- Garis-garis kesan ketawa, kedutan, lingkaran hitam bawah mata, kesan bengkak bawah mata (eyes bag), penglihatan kabur. 
- Gusi yang tidak sihat. 
- Garis halus kelihatan pada leher. 
- Payudara dan punggung kendur. 
- Kuku senang pecah, pudar dan kekuningan. 
- Rambut menjadi kering dan bercabang di hujung. 
- Liang roma menjadi lebih besar, pigmentasi, jeragat, kulit kekuningan.
Kulit hilang keanjalan, lebih kering, kelihatan tua dari umur sebenar, organ dalaman tidak berfungsi dengan berkesan. 
- Kehilangan kalsium, sakit belakang, sakitt sendi.

Tahukah anda dari mana sumber kolagen dalam suplemen yang ada di pasaran??

1) Daripada bovine (lembu) – diternak secara tertutup contohnya di Australia dan New Zealand
2) Daripada babi (porcine origin)
3) Daripada haiwan laut – contohnya ikan dan gamat
4) Daripada tumbuhan – contohnya kacang soya
5) Daripada Yak – produk dari China
6) Daripada manusia – plasenta, janin yang digugurkan dan ada cerita dari banduan yang ditembak mati!

Oleh itu, pastikan kolagen yang anda makan/gunakan itu dari sumber yang halal. Pilihan saya SHAKLEE COLLAGEN POWDER dijamin HALAL.

Keistimewaan Collagen Powder Shaklee

Merupakan supplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah.Shaklee RSS (red snapper scale @ sisik ikan merah) terbukti dapat memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan. Selepas penggunaan selama 8 minggu, keputusan menunjukkan kulit menjadi lebih baik secara menyeluruh.

Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Satu sachet untuk satu hidangan bagi kemudahan anda menyediakannya pada bila-bila masa dan di mana-mana jua.

Gabungan tujuh bahan utama untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan dalaman dan luaran:


Ekstrak biji benih Camelia Japonica #1
1) mengandungi asid oleik yang sangat membantu sebagai emolien dan pelembap kulit 
2) mengandungi Isoflavon, bahan antioksida semulajadi yang melindungi kulit dari radikal bebas

Ekstrak Pfaffia #2
1) menyokong pembentukan kolagen dan asid hialuronik yang berkemampuan tinggi dalam mengikat jumlah air yang besar 

berperanan dalam menghidratkan tisu 

2) membuatkan kulit lembut, lembap dan licin

Kolagen ikan #3
1) sumber premium kolagen 

2) kadar penyerapan lebih tinggi 

3) sumber kurang terdedah kepada pencemaran berbanding kolagen dari haiwan di daratan 

Ekstrak kerang-kerangan #4
1) penting dalam sintesis bendalirsinovio bagi melicinkan pergerakan sesendi 
2) melembapkan mata 
3) melegakan ketidakselesaan mata

Lactobacillus Acidophilus #5

1) membantu mengimbangi mikroflora usus 

2) memudahkan pembinaan semula sistem usus sihat bagi meningkatkan penyerapan kolagen

Vitamin C #6
1) menggalakkan pengeluaran kolagen 

2) bahan antioksidan yang membantu melawan radikal bebas yang boleh merosakkan kulit 

Vitamin B #7
1) membantu proses metabolisma lemak, protein dan karbohidrat untuk hasilkan tenaga yang diperlukan dalam pembentukan kolagen

Kebaikan Collagen Powder Shaklee:
Anti-Penuaan - mengurangkan kedutan , mengurangkan liang roma
Melembap - melembapkan kulit dan mengurangkan kekeringan kulit
Mencerah - Mengurangkan pigmentasi jeragat
Mengembalikan keanjalan
Meningkatkan pergerakan
Menyubur
Menegang payu dara dan punggung

Semak kandungan ramuan collagen anda sekarang ..

Jika ramuan pertama yang tersenarai mengandungi collagen ini bermaksud YES ia memang mengandungi collagen yang tinggi.

TAPI jika ramuan pertama yang tersenarai ialah soya, koko, kopi, ekstrak buah buahan & sebagainya, ini bermaksud collagen yang anda minum tidak mempunyai collagen yang tinggi tapi perisa lain yang lebih tinggi.

Collagen Powder Shaklee adalah collagen yang ternyata kaya dengan collagen sebab ia tersenarai sebagai ramuan pertama, lihat "fish scale extract (red snapper)". Itu adalah bukti collagen Shaklee diambil daripada sisik ikan merah.

Kebanyakkan collagen produk lain di luar, ramuan utama dia ialah perisa tambahan termasuk gula dan krimer, kuantiti collagennya sikit sangat sebab tu harganya jauh lebih murah.

***Ramuan serbuk kolagen Shaklee adalah 100% tulen, semulajadi dan selamat , tiada perangsang, tiada gula , tiada pengawet dan pewarna

Mengikut kajian klinikal yang dijalankan oleh Shaklee,  Collagen Powder Shaklee terbukti dapat memperbaiki testur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu ! ( dalam 3 atau 4 kotak macam tu lah..) :)

Anda percaya atau tidak kalau saya katakan Collagen Powder Shaklee antara yang terlaris di pasaran? Ye, sangat laris . :)


hubungi saya sekarang
atau sgoot me an email suwmohamed(@)yahoo.com


Thursday, December 24, 2015

penat dan lemau di pagi hari?

Assalamualaikum.. 
pernah mengalami masalah di bawah ni?
pernah tak bila bangun pagi je rasa penat je badan.. rasa macam takmo bangun.. 
walau dah tido 5/6 jam tapi badan rasa penat macam tak tido?
pernah tak? guhuhuh

pernah tak rasa angin dalam badan tapi takle nak sendawa.. nak sendawa pon xlepas..
haih! bikin moody ni kalau camni.. 
apekata cuba set ni.. konpom ble senyum lepas tu.. cergas dan cerdas seharian.. cubalah!

sms/ ehatsapp 017-2101210 atau email me at suwmohamed@yahoo.com

Monday, November 30, 2015

Tiga tips bijak wang

Assalamualaikum semua.. 

Pastinya dengan keadaan ekonomi kini, ramai yang terkesan. Akibat kos hidup semakin tinggi, maka simpanan bulanan menjadi semakin kurang. Di bawah ini suka saya kongsikan 3 tips bijak wang yang di adaptasi daripada jutawan internet, Irfan Khairi.. 3 daripadanya ialah...

1. Aliran pendapatan baru
Sekiranya pendapatan bulanan sering tidak mencukupi, tiba masanya untuk memikirkan cara mendapat aliran pendapatan yang baru. Antara cara yang sering menjadi pilihan adalah memulakan perniagaan secara separuh masa. 

Terdapat pelbagai peluang perniagaan yang boleh dimulakan kini dan medium Internet juga merupakan medium yang ideal untuk memulakan perniagaan sambilan untuk meningkatkan pendapatan bulanan.

2. Pendapatan residual
Pendapatan residual bermaksud pendapatan yang berterusan diterima tanpa melakukan kerja berterusan. Antara pendapatan residual yang popular adalah menyewa rumah, melabur, mendapat royalti dari penulisan buku, menghasilkan aplikasi telefon pintar dan banyak lagi. 

Sememangnya tidak mudah untuk mendapat pendapatan secara residual, tetapi, ia merupakan antara rahsia menjana pendapatan yang hebat. Sesuatu yang amat berbaloi untuk difikirkan.

3.  Baca dan cari ilmu
Tidak kira apa sahaja bidang yang kita ingin perbaiki diri kita, jawapannya pasti adalah ilmu. Untuk memperbaiki kewangan, semestinya kita perlu mendalami ilmu kewangan. Dapatkan buku-buku kewangan atau baca secara online apa sahaja maklumat dan ilmu kewangan yang ada. Luangkan juga masa menonton video-video di YouTube perihal kewangan.

Lebih banyak ilmu kewangan yang diterima, maka lebih kita dapat fahami selok belok kewangan dan tahu apa yang perlu dilakukan serta apa yang perlu dielakkan dalam memperbaiki keadaan kewangan diri.


jika anda teringin nak cuba tips no 1.. boleh la hubungi saya 017-2101210 atau email saya suwmohamed(@)yahoo.com untuk mencuba menjana pendapatan sampingan. 

Sunday, September 20, 2015

nak duit tambahan rm500 untuk belanja dapur?

Assalamualaikum semua..

tetibe nak tulis pasal ni sebab beberapa kawan minta pendapat dua tiga bulan lepas bagaimana nak dapat duit ekstra rm500 sebulan..
eh lama betul.. dua tiga bulan lepas tu

sebab apa dua tiga bulan lepas?
sebab sekarangni kawan saya dah dapat amaun yang diperlukan rm500 sebulan..ada yang dapat lebih.. tapi itu bukan fokusnya.. fokusnya target rm500 sebulan 3 bulan lepas dah tercapai.
hepi tak?

hmm, duit rm 500 tu bagi sesetengah orang nampak sedikit dan kecil je jumlahnya..
tapi..
kalau duit tu adalah duit tambahan.. tanpa menolak duit gaji tiap bulan.. best tak?
best la kan.. sebabnya lepas la kos pampers dan susu anak sebulan (untuk 2 orang anak), atau duit belanja dapur atau pun kos minyak dan tol bagi kereta ulang alik kepejabat..
atau.. masukkan dalam tabung pendidikan anak-anak pon dah cukup bagus kan?

haaa.. ada tak yang teringin nak dapat rm500 je sebulan..saya nak offer kepada yang teringin nak cover kos sampingan ni..
jumlah yang affordable..boleh diusahakan.. tak susahpun..
dan dapat membantu sedikit sebanyak perbelanjaan bulanan..

cepat-cepat whatsapp saya or sms 017-2101210
atau shoot an email to me suwmohamed[@]yahoo.com

kita sembang-sembang ok?
i'll show you how...

Saturday, September 19, 2015

Kaitan Parkinson dan Antioksida

Assalamualaikum semua..
harini nak share tentang penyakit parkinson dan kaitan antara masalah saraf dan otak.
huhuhu.. serius kan topik ni. 
ni petik dari buku tulisan Dr Bruce Miller.
parkinson

penyakit parkinson ialah penyakit saraf yang menyebabkan otot mengeletar, kekakuan, pergerakan perlahan dan kehilangan kawalan otot. Satu kajian terhadapa penyakit parkinson dilakukan oleh Columbia University oleh seorang pakar neurologi, Dr Stanley Fahn. Beliau melakukan kajian terhadap lelaki dan perempuan yang menghidapi parkinson diperingkat awal. 

satu kumpulan diberikan 3,200 IU vitamin E setiap hari dan
300 mg vitamin C.
satu kumpulan lagi sebagai kawalan (control) tidak mengambil apa-apa penambah anti oksidan.

daripada kajian ini,
hasilnya sangat positif dimana; simptom penyakit ini dapat diperlahankan.
mereka yang mengambil antioksidan tidak perlu memulakan rawatan (levodopa) untuk penyakit parkinson yang dihadapi mereka sehingga purata selama dua setengah hingga 3 tahun kemudian berbanding kumpulan kawalan yang tidak mengambil apa-apa antioksidan tambahan.

Sebenarnya semasa kajian, 3 daripada pesakit yang mengambil antioksidan belum lagi memulakan rawatan.
dengan itu, Dr Fahn dapat membuktikan bahawa pesakit parkinson adalah disebabkan, pada sebahagiannya oleh kehilangan sel saraf akibat kerosakan pada radikal bebas (yang dapat dipulihkan dengan antioksidan).

beberapa ujian di Salk institute menunjukkan bahawa antioksidan terutama vita
min E dapat membantu mencegah permulaan dan/atau  perkembangan penyakit alzheimer. dalam satu pembelaan sel, pada mulanya ia menunjukkan bahawa meskipun terdapat kepekatan protein  yang rendah mengumpul didalam otak pesakit alzheimer, ia masih boleh membunuh sel-sel saraf. mereka kemudiannya menggunakan vitamin E beserta protein yang toksis ini dan mendapati bahawa sel saraf dapat bertahan hidup.


Dr Schubert yang merupakan pengarang utama bagi kajian ini percaya bahawa diet yang baik dipertingkatkan lagi dengan vitamin E, vitamin C dan beta karotena "mungkin dapat menunda atau melambatkan sesetangah kerosakan pada otak yang berkaitan dengan umur".

Untuk yang ingin mendapatkan antioksidan ini.. boleh dapatkan vitamin E compleks, sustained release vitamin C dan juga carotomax (beta karotena) daripada Shaklee.


 Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya di o17-2101210
atau
shoot me an email suwmohamed[@] yahoo.com

Thursday, September 10, 2015

Detoks hati dengan DTX complex!

Assalamualaikum semua..
harini nak kongsi tentang produk untuk detoks hati...

Pakar Gastroenterologi dari sebuah pusat perubatan swasta di Petaling Jaya, Selangor, Dr. Loong Yik Yee, berkata :
"Amalan gaya hidup kurang sihat boleh menjejaskan fungsi hati yang menyebabkan kerosakan ketara kepada badan kita."
"Penyakit hati ialah istilah luas yang meliputi semua masalah yang mungkin menyebabkan hati gagal melaksanakan fungsi yang sepatutnya dilakukan."

Fungsi hati manusia adalah seperti berikut:

1. Rembesan Hempedu
  • Cecair rembesan ini disimpan di dalam pundi hempedu untuk dikeluarkan apabila perlu ketika penghadaman.
  • Hempedu adalah perlu untuk pencernaan lemak; ia memecahkannya kepada lapisan yang lebih kecil (small globule)
  • Hempedu juga membantu dalam penyerapan vitamin larut lemak, A, D, E, K dan membantu mengasimilasikan kalsium
  • Hempedu juga menukarkan Beta Karotena kepada Vitamin A
2. Bertindak sebagai Detoksifikasi
  • Metabolisme protein dan penapaian bakteria makanan dalam usus menghasilkan ammonia yang didetoksifikasikan oleh hati.
  • Hati mengawal metabolism protein
  • Untuk detoksifikasikan ammonia, hati juga menggabungkan bahan-bahan toksik termasuk sisa metabolik, sisa racun serangga, dadah, alkohol, dan bahan kimia dengan bahan-bahan lain yang kurang toksik
  • Bahan-bahan ini kemudiannya dikumuhkan dari buah pinggang.
  • Oleh itu, dalam usaha untuk mempunyai fungsi hati yang betul, anda juga mesti mempunyai fungsi buah pinggang yang betul
3. Mengawal Paras Gula dalam Darah
  • Dengan menukarkan tiroksina – hormon tiroid, ke dalam bentu yang lebih aktif
  • Penukaran yang tidak mencukupi oleh hati boleh menyebabkan hipotiroidisme
  • Hati mewujudkan GTF (Faktor toleransi glukosa) dari kromium dan glutation
  • GTF diperlukan oleh insulin untuk mengawal paras gula dalam darah dengan betul
  • Gula yang berlebihan akan disimpan dalam badan sebagai glikogen, dan kemudian ditukar kembali kepada gula apabila diperlukan untuk tenaga
  • Hati juga memecahkan hormon seperti estrogen adrenalin dan insulin
4. Penting untuk metabolisme Lemak
  • Penting dalam sintesi asid lemak dari asid amino dan gula, iaitu ketika pengeluaran kolesterol, lipoprotein, dan phospolipid, dan ketika pengoksidaan lemak untuk menghasilkan tenaga.
  • Di mana, makanan berlebihan akan ditukarkan kepada lemak di dalam hati, yang kemudian diangkut ke tisu lemak badan untuk penyimpanan.

Bagaimana kita nak jaga kesihatan hati kita? Jom kita mengenali dengan lebih dekat lagi mengenai DTX Complex Shaklee, iaitu Vitamin Merawat Hati kita.










Shaklee DTX Complex mengandungi bahan-bahan terbaik untuk menjaga kesihatan hati.
  1. Ekstrak bijj benih pokok susu tisel (milk thistle seed) - melindungi hati daripada toksin, termasuk bahan kimia, dadah, ubatan dan bahan kimia; merawat masalah hati, mencegah batu karang serta membantu dalam masalah kulit.
  2. Artichoke – membina semula sel hati dan merangsang pengaliran hempedu
  3. Dandelion – merendahkan paras gula dalam darah, membantu fungsi hati, membantu dalam masalah sembelit
  4. Kunyit – mengandungi curcumin yakni sejenis antioksidan dan mengurangkan kesakitan & keradangan
  5. Reishi mushroom (Ling Zhi) - membina imuniti, mengurangkan kelesuan, mengurangkan masalah resdung
  6. Schizandra – merangsang sintesis protein, memperlahankan pembentukan toksin
DTX Complex mempunyai formulasi yang dipatenkan. Hanya yang terbaik dari Shaklee. Dapatkan DTX hari ini untuk membantu hati anda menjalankan fungsi terbaik!

sms or whatsapp 017-2101210 or shoot me an email to suwmohamed[@]yahoo.com

Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 
You Are a Realist
You don't see the glass as half empty or half full. You see what's exactly in the glass.
You never try to make a bad situation seem better than it is...
But you also never sabotage any good things you have going on.
You are brutally honest in your assessments of situations - and this always seems to help you cope.